do kasy suma: 0,00 zł
Zaloguj się \ Zarejestruj się

Zarejestruj się

Otrzymasz liczne dodatkowe korzyści:

  • podgląd statusu realizacji zamówień
  • podgląd historii zakupów
  • brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach
  • możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych
 

HISTORIA MARKI:

Początek dzisiejszej marki RECARO datuje się na 1906 rok wraz z powstaniem firmy „Reutter, Wilhelm, Sattler”,  produkującej między innymi luksusowe pojazdy silnikowe. Założycielem był ówcześnie 32-letni mistrz rymarski Wilhelm Reutter, który szybko zyskał uznanie w prężnie rozwijającej się branży.

W 1910 r. firma zmieniła się w „Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co“ i za sprawą opatentowania innowacyjnych pomysłów powstały pierwowzory sportowych karoserii typu kabriolet. Zaowocowało to współpracą w wieloma ekskluzywnymi markami jak Daimler-Benz, Horch a także innych

Tuż przed II Wojną Światową, Reutterowi zostało zlecone zbudowanie pewnego modelu Volkswagena, który później został kultowym autem, znanym na całym świecie jako popularny „Garbus”. Również po wojnie, od 1949r. Reutter produkował dla firmy Ferdynanda Porsche. Był twórcą karoserii min. do legendarnego modelu 356, co zapewniło mu sławę na całym świecie. Zaowocowało to udziałem w wielo kultowych projektach, jakim było choćby zaprojektowanie nadwozia dla BMW 328.

Profil działalności firmy zmienił się w 1963, kiedy to Ferdynand Porsche przejął do Reuttera produkcje karoserii. Reutter zmienił ówczas nazwę na RECARO - która powstała z połączenia początkowych sylab słów – REutter i CAROsserien. Od tego czasu zajęto się produkcją foteli sportowych oraz komponentów do nich. Premiera pierwszego modelu miała miejsce w 1965r.

W 1969 roku firma KEIPER kupiła RECARO, aby początkowo przekazać jedną trzecią swych udziałów przedsiębiorstwom Hubber & Wagner oraz Metzeler. W 1983 KEIPER przejął ostatecznie wszystkie udziały w RECARO. Dziś RECARO posiada swoją siedzibę w Kirchheim i funkcjonuje jako odrębna spółka w mającej międzynarodowy zasięg Keiper Recaro Group.

W 1965 roku RECARO wypuszcza pierwszy fotel z bocznymi prowadnicami, który zostaje wprowadzony na rynek trzy lata później.

1971 rok, w którym odbyła się prezentacja pierwszego fotela ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa.

W 1973 roku RECARO wprowadza pierwszy szkielet fotela, wykonany z metalu

W roku 1977 RECARO przedstawia przełomowe rozwiązanie dla foteli ergonomicznych – pneumatyczne oparcie zapobiegające lordozie.

1984 to rok, w którym wyprodukowano pierwszy fotel samochodowy z obustronnym obiciem.
W 1991 roku RECARO wprowadza jako światową nowość fotel samochodowy z możliwością ustawienia asymetrycznego.

1996 przedstawiono pierwszy fotel rajdowy z systemem zabezpieczeń chroniącym głowę.
W 2004 roku skonstruowano fotel rajdowy z karbonu dla modelu Porsche Carrera GT. Warto dodać, iż jest to najlżejszy na świecie fotel produkowany seryjnie.

W roku 2005, RECARO wprowadza lekkie hybrydowe konstrukcje, co rewolucjonizuje budowę foteli. Firma uzyskała dzięki temu mniejszą wagę, więcej przestrzeni oraz możliwości stylistycznych w samochodzie.
W tym samym roku RECARO prezentuje fotelik dziecięcy Young Profi Plus, pionierskie dzieło na światową skalę: pierwszy fotelik, który rośnie razem z dzieckiem!

W 2006 roku RECARO świętowało stulecie swojego istnienia.
2007 zaprezentowano fotel „Cross Speed” specjalnie zaprojektowany do samochodów terenowych i SUV-ów.

2008 - już 50 stadionów piłkarskich posiada ławki rezerwowych wyposażone w fotele RECARO. Na takich fotelach siedzą między innymi gracze Realu Madryt, Manchesteru United, Olympique Lyon, Ajaxu Amsterdam, Rapidu Wiedeń oraz Legii Warszawa.

PromocjeSATYSFAKCJA niskiej ceny

Wyprzedaże, bogata oferta i nisie ceny. Śledź promocje w Smykolandii.

sprawdź